EnergiaTender

Beszerzés menedzsment

Tenderszervezés

Tenderszervezés

Beszerzésmenedzsment

EKR

Tenderszervezés szolgáltatásunkkal segítjük vállalkozását, hogy a mindennapi működéséhez szükséges termékeket, szolgáltatásokat olcsóbban szerezhesse be, azonnali megtakarításokat elérve!

Amennyiben olyan termékre vagy szolgáltatásra van szüksége, amit eseti jelleggel vagy rendszeresen szerez be jelentősebb mennyiségben, úgy ajánljuk figyelmébe saját fejlesztésű szoftverünk nyújtotta számos elektronikus aukciós tendereztetési lehetőségét.

Több fajta beszerzésmenedzsment megoldással állunk vállalata/intézménye rendelkezésére:

  • Akár egyszeri igénybevétel egy bizonyos termékre/szolgáltatásra
  • Folyamatos beszerzés támogatás heti/havi/negyedéves gyakorisággal több termékre
  • Már meglévő beszállítók megversenyeztetése
  • Új beszállítók felkutatása
beszerzésmenedzsment

Elektronikus aukció

Beszerzésmenedzsment

EKR

Elektronikus aukció a Beszerzésmenedzsmentben


Számos technika birtokában vagyunk, amivel kiélezett versenyhelyzetet teremtve elérjük vállalata / intézménye számára a piacon aktuálisan elérhető legkedvezőbb feltételeket és árakat. Az egyik ilyen – a modern információs-technológia jóvoltából – az interneten, valós időben lefolytatott elektronikus aukció. Büszkék vagyunk saját fejlesztésű szoftverünkre, melyet ügyfél visszajelzések alapján tökéletesítettünk és jelenleg is nagymértékben támogatja beszerzési tevékenységünk sikerességét nem csak a villamos energia és földgáz, hanem számos egyéb területen is.

Milyen előnyei származhatnak ebből gazdasági szervezetének? Mitől lehet jobb ez a fajta beszerzési forma, mint a hagyományos?

  • Költséghatékony és gazdaságos
  • Valódi versenyhelyzetet teremt
  • Gyors és időhatékony (az Interneten online zajlik)
  • Egyszerre, egy időben több ajánlatadó van megszólítva párhuzamosan
  • Könnyen áttekinthető és tisztességes megmérettetést valósít meg
  • Ugyanazon információk ugyanakkor állnak a pályázók rendelkezésére (esélyegyenlőség)
  • Végeredményként tekintélyes megtakarítás érhető el

Egyedi elképzelései alapján kérjen személyre szabott, az Ön igényeit maximálisan kiszolgáló beszerzést optimalizáló beszerzésmenedzsment ajánlatot.

A beszerzés

Beszerzésmenedzsment

EKR

A beszerzés optimalizálása tartósan növeli a vállalat sikerét és értékteremtését!


A beszerzés olyan folyamat, amely jelentősen túllép az egyszerű vásárláson. Magába foglalja a beszerzés tervezését, a beszerzési stratégia kialakítását. A beszerzés feladata a megfelelő szállító kiválasztása, a szerződéskötés, a szállítók folyamatos ellenőrzése és fejlesztése, valamint a vállalat egyéb szerveivel kialakítandó tevékenység koordinációja.

A beszerzés a vállalati logisztikai rendszeren belül az ellátási logisztika része, így azt gyakran nevezik beszerzési logisztikának is!

A gazdasági vállalkozások – függetlenül attól, hogy az ipar, a mezőgazdaság, a kereskedelem vagy más nemzetgazdasági ágazat szereplői – működéséhez a legkülönfélébb erőforrások szükségesek. Ilyenek az alapanyagok, félkész-, késztermékek, gépek, berendezések, eszközök, energia, stb.! Mindennek a rendelkezésre állítása, vagyis beszerzése, komoly kihívások elé állítja a vállalatokat. Ez alapján a beszerzés elsődleges feladata, hogy a működéshez szükséges anyagokat, félkész és késztermékeket, szolgáltatásokat biztosítsa a vállalat számára.

A gazdasági vállalkozások alapvető célja a profitszerzés, amelynek nagyságát jelentősen befolyásolja az a pénzösszeg, amelyet a fent felsoroltak ellenértékeként ki kell, hogy fizessenek. A nonprofit szervezetek számára sem mindegy, hogy költségvetésükkel hogyan gazdálkodnak. Ebből következik, hogy a beszerzési tevékenységgel szemben fontos követelményként kell meghatározni, hogy az elérhető legkedvezőbb árakkal járuljon hozzá a vállalkozás eredményes működéséhez!

A beszerzés szerepe és feladatköre

Beszerzésmenedzsment

EKR

Az üzleti életben a beszerzés nemcsak kiszolgálja a termelést, hanem egyben annak támogatója és piacismeretével egyben tovább fejlesztésének hajtóereje is. A beszerzésmenedzsment fontos részévé vált a vállalati stratégiának és a beszerzési funkció egyre inkább szakmai jelleget kap a vállalati felépítésen belül.

A beszerzés kulcs közvetítő a termelés és az ellátók-szállítók között. Ahhoz, hogy ezt a feladatát hatékonyan tudja ellátni, meg kell ismernie és értenie mind a saját vállalati igényeket, mind a szállítók lehetőségeit.

A beszerzésmenedzsment segítheti a vállalatot az innovációban is, hiszen a beszállítók információi, illetve termékei révén saját fejlesztéseket eszközölhet, így a piacon versenyképes maradhat. Az ellátás során rengeteg információhoz jut, pl. az iparággal kapcsolatban, az új beszállítókról, az árakról, még akár a keresletről is, melyeket aztán a marketinginformációs rendszer által a lehető legoptimálisabban használhat fel.

A beszerzési folyamat első lépéseként pontosan meg kell határozni az adott tevékenység elvégzéséhez szükséges anyagokat, eszközöket, berendezéseket. A szükségletek pontos azonosításához szükség van az igényelt áru meghatározására, a szükséges mennyiség megadására, illetve a rendelkezésre állás időpontjának meghatározására.

Második lépés a beszerzési forrás megtalálása. A beszállítók felkutatása és megkeresése a beszerzési piackutatás alapján lehetséges, ami történhet a korábbi beszerzésekről szolgáló információk, katalógusok vagy vállalatjegyzékek alapján, illetve ma már a legelterjedtebb az internet.

A beszállítók kiválasztását követi a kapcsolatfelvétel és az árajánlatot bekérése, ami történhet szóban, írásban vagy akár közvetítőn keresztül is. A leendő beszállító kiválasztása történhet a számszerűsíthető szempontok alapján (például az ár, a fizetési feltételek vagy a beszállító kapacitása) és ún. nem számszerűsíthető szempontok alapján is (például a beszállító termékeinek a minősége, a változtatási igényekhez való rugalmas hozzáállás vagy a szállítások időben történő beérkezése), amelyek csak a szállítást követően lesznek mérhetőek.

beszerzésmenedzsment

Az ártárgyalás

Beszerzésmenedzsment

EKR

A beszerzés legjelentősebb feladatai közé tartozik a vételárról folytatott tárgyalás.

A termék, szolgáltatás egységárát befolyásoló tényezők:

  • Vásárolt mennyiség (tárgyalással elérhető kedvezmény a mennyiség növekedésével javul),
  • Termék szabványos vagy egyedi volta (szabványosítással tovább csökkenthetők a költségek),
  • Tervezhetően ismétlődő illetve egyszeri beszerzés (visszatérő beszerzések esetén kedvezőbb az alkupozíció),
  • Minőség (funkciónak megfelelő és feladat orientált minőség),
  • Termékkel, szolgáltatással együtt járó kiszolgálás milyensége,
  • Szállítási feltételek (paritás, távolság, szállítóeszköz),
  • Csomagolás (kis és nagy tételek),

Az árak emelésével gyakran potenciális vevőket veszíthetnek el. A beszerzés fontossága megnőtt, mivel hatékony tevékenységével nagy mértékű megtakarításokat tudnak a gyártók elérni és ezzel nő ugyanazon ár mellett elérhető haszonkulcsuk nagysága.

Egy átlagos vállalat költségszerkezetében 50-75% közötti a vásárolt termékek (nyersanyag, energia, gépek, berendezések, létesítmények fenntartása, stb.) és 25-50% a szolgáltatások aránya, vagyis a beszerzési szervezet kétszer-háromszor annyit költ, mint bármely másik egysége a cégnek. Így a beszerzés révén elérhető megtakarítás közvetlen profitnövekedést tesz lehetővé, vagy az árcsökkentés kihasználásából adódó versenyelőnnyel piacot tud nyerni.

A webhely tartalmának megjelenítéséhez és a felhasználói élmény fokozásához cookie-kat és hasonló technológiákat használunk. A cookie-k (sütik) használatának szabályzatáról bővebb információt és tájékoztatást a linkre kattintva tudhat meg: